2011. április 29., péntek

Éljen az ifjú pár!

Nem kellett fogadnom semmire, így is már hetekkel ezelőtt nyertem a királyi esküvőn, méghozzá számomra nagyon értékes ajándékot: Egy nap plusz szabadságot, amit szeptemberig használhatok fel.

Brit kollégáim nagy része (legalábbis aki nem vett ki szabit, mert sokan bent sem voltak) nem örömként élte meg Cambridge hercegének és hercegnőjének menyegzőjét. Miközben a mögöttem lévő tévén bámulta az autókat 6 kollégám, viccesen beszólt az IT igazgató, hogy szomorú, amiért én is ennyire odavagyok ezért (az egyik képernyőmön teljes méretben ment a youtube közvetítés). Sok monarchiaellenes megnyilatkozást hallottam, ami persze érthető azok részéről, akik valaha rengeteg adót fizettek be azért, hogy ez az esemény ilyen pompás legyen. Repkedtek a szóviccek, párat értettem, párat magyaráztak nekem. A legradikálisabb vélemény az volt, hogy azonnal el kell zavarni a királyi családot, mert a turizmusban sem hoznak többletbevételt, és mennyivel jobb lenne helyette amerikai gazdagoknak kiadni pár napra a Buckingham-palotát, akik jó sokat fizetnének, hogy királyok lehessenek.

Gibraltár népe követte az élő közvetítést, amint az ablakokon kihallatszott, és az utcán lévő emberek számából látszott, bár elég esős munkaszüneti nap volt. A kis ország lakói 2500 fonttal támogatták az esküvőt.

Ennél azért jóval több pénz áramlott át az országon a házasság kapcsán. Kicsit nézegettem az éles adatbázist, de nem közlök semmi titkosat. Volt aki igen sokat nyert azon, hogy helyesen tippelte meg a koszorúslányok számát (4), de nem mindenki volt ilyen szerencsés (vagy nem kizárt, hogy jól informált). Még el sem kezdődött az esküvő (gibraltári idő szerint 12:00, londoni idő szerint 11:00), már egy jelentős összegű tét bukott el, mert a királynő nem kék, hanem sárga kalapot viselt.

1 megjegyzés :

  1. Most hallottam, hogy Luxemburgban már kiadó a királyi palota ilyen wannabe királyoknak. Az ötlet innen jöhet. Árakat nem tudok, azt neked kell kideríteni, ha érdekel a dolog. :)

    VálaszTörlés