2011. február 25., péntek

Adjatok tanácsot bicajvásárláshoz!

Kérem az olvasók segítségét. Egy időben minden nap bicajjal jártam gimibe, de az régen volt. Körbekerekeztük a Balatont leendő lakótársnő(++)mmel (4 nap, sok geoláda), ami nekem néha kicsit kényelmetlen volt, de azóta van bicajos gatyám.

Itt most arra kéne a canga elsősorban, hogy naponta munkába járjak, mert szeretnék olyan helyen lakni, hogy hétközben ritkán kelljen autó, a spanyolról brit tömegközlekedésre átszállást a határon nem preferálom, a gyaloglás meg előbb-utóbb elveszti a varázsát, és annál messzebb keresgélek albérletet, mint hogy működő opció legyen. Néha azért ilyen közepesen nehéz terepeken is mennék, Castillo de Castellar és El Chorros környéke is ismert hegyibicajos helyek például, de hát még olyan messzire sem kell menni szerintem. Nem értek a bicajokhoz. Mire figyeljek szerintetek?

Tegnap jártam egy bicajboltban, és fényképeztem pár szimpatikusat (a nőieket természetesen nem magamnak), ezek megtalálhatók egy külön galériában.

Itt pedig egy kép még decemberről, az egyik bicajútról. Lehetetne volna még szélesebb is, akár szélesebb is, mint amilyen hosszú:
Közlekedés a kifutópályán

4 megjegyzés :

  1. Szia Magyusz!

    Én mikor vettem, a következőket írtam össze. Remélem segít!

    - Trekking legyen, ne verseny vagy MTB. Az MTB-nél a városi forgalomban sokkal több energiát kell beletenned, pl. a vastagabb gumik, és a nagyobb súly miatt. A verseny nagyon érzékeny.
    - Alumínium váz acél helyett.
    - Shimano Acera váltó nem elég, legalább Alivio váltó, de inkább: Deore, vagy afelett: LX, XT, XTR
    - Fém fékkar, ne műanyag
    - Fémkeretes pedál, ne műanyag
    - V-fék
    - Első teleszkóp szerintem nagyon jó, pl. ha telibe kapsz egy padkát, vagy nagyon ráz a macskakő. Az összteleszkóp szerintem nem kell.
    - Rugós nyeregcső - sokan nem ajánlják, idegesítő lehet - ezt ki kell próbálni. Nekem sem ilyen van.
    - Nem széles, hanem keskenyebb ülés, nem dörzsöl. A túl kényelmesnek tűnő ülés valójában hosszú távon nem jó.
    - Dupla falú alumínium felni, szegecselt
    - Nagyon-nagyon kényelmes és jó az agydinamó. Nekem nem olyan van, viszont amióta Dórinak ilyen van, nagyon sokszor hasznát vettük.
    - Csomagtartó szintén hasznos. Minden kis vicik-vacakot később beszerezni drágább, mint egyben az egész. Tény, hogy akkor te válogathatod össze.
    - Fontos, mint az IT-ban a szabványosság, hogy legyen hozzá később alkatrész, vagy cserélhetőek legyenek a dolgok.
    - Láncvilla védő, mindenképp érdemes venni, nem veri le a lánc a festést. Régi biciklimen mindig lepattogzódott a festék. Mondjuk ott megoldottam, hogy szigetelőszalaggal körbetekertem.
    - A szarv is kényelmes hosszútávon.

    Ezek egy amatőr megjegyzései, egy profi biztos még sokkal több mindent hozzátenne, vagy vitatkozna. Tény, hogy én nem bántam meg, nagyon szeretem az enyém (http://www.geocaching.hu/userimages/2006-05/7420_20060503_112408.jpg), kb. ilyennek kell kinéznie egy komolyabb kezdő cangának. :)

    VálaszTörlés
  2. A jövő nemzedékekre gondolva a kerékpárnál fontos az ülés alakja (kissé ellentmondva az előzővel inkább széles parasztülés, de ne keskeny hosszú csőrű legyen)
    Irodalom:
    http://blogs.webmd.com/sexual-health-sex-matters/2008/01/how-bicycle-seats-affect-sexuality.html
    http://kerekagy.blog.hu/2011/02/16/ritkitja_a_spermat_a_tul_sok_biciklizes

    VálaszTörlés
  3. Deore fölé _semmiképp_ nem mennék egy hobbi, munkába járós kerékpáron. Nekem Deore van, és a visegrádi Duna Marathont is simán hozta. Ha akarsz spórolni, akkor még az Alivio is megteszi. (De azért ne legyen noname, azzal csak a szívás van.)

    A többit Viczi jól leírta, nincs mit hozzáfűzni.

    VálaszTörlés
  4. Mint későbbi bejegyzésekből láthattátok megvettem a bicajt, de azért köszönöm és örülök továbbra is minden információnak. Ki tudja meddig bírja a jelenleg 3 lakattal egy korláthoz zárt drótszamaram a megpróbáltatásokat, mivel a só, homok és bicajtolvaj koncentráció viszonylag magas Andalúziában!

    VálaszTörlés