2011. február 16., szerda

Is the end the goal? ...

... No, taking off is the goal. Erre a reklámszolgenre a bejegyzés végén visszatérek.


Nos, kérem tisztelettel, írtam már csak kérdésekből álló bejegyzést? Hol töltöttem a keddi napom felét? Miket vettem? Miért döntöttem kifordítható beülő mellett? Nagy baj, hogy nem volt idő gyorsítót pontosan beállítani, de még néhány érdekes terméket megnézni igen? A végén még azért csak lealkudtam egy akkor ernyősnek hitt, Fly Mike feliratú gokartos kesztyűt is, amikor csak háromévente gokarotzok? Ne kommunikáljak kérdésekben, mert idegesítem, a nem elég edzett idegű olvasókat?

Végre összeállt az új, szinte minden elemében lecserélt ernyős felszerelésem, így 3 nappal az utazás előtt:

Golden3 24 orange (gyári oldal, para2000). Röviden összefoglalom a miérteket a várható kérdésekre:
Skywalk Chili 2 és Nova Mentor 2 volt nálam még versenyben. A Chili nagyon meggyőzően siklott és termikelt a kalocsai tesztrepülésen, de a teljesen más (egy szóban: kemény) fékerők miatt nem mertem megvenni. A Mentor 2-t nem próbáltam, de pletykák alapján tartottam a fura handlingtől, és átlépett egy lélektani határt az ára. Szóval a valódi 3 soros, kihegyezettebb (de még mindig EN-B avagy DHV 1/2) helyett maradtam a Golden 2-m (amit leginkább is azért adtam el, mert jelentkezett rá egy szimpatikus vevő) utódjánál, amiben megerősített az, hogy ezt pontosan középen terhelem (ez volt a célom).

Arra meg hogy mikor kezdett engem üldözni a narancssárga szín (nem politizálok), kevesen emlékeznek már, de most ha így körülnézek, annyi mindenem narancssárga már, hogy ez a féllakásnyi narancssárga már igazán mindegy, a többi szín meg nem tetszett. Hát akkor most nagyon erős képzelő erőt kérek, mert a narancssárga színről nincs videó, és az első videóról az ernyőt kell megjegyezni (mert aki idáig jutott az olvasásban, annak fel fog tűnni pl. az oldalviszony különbség), a másodikról (a márkatárséról) pedig az andalúz helyeket, ahol repülni szeretnék nem messze a brit pálmáktól:
 
 

Nehezen, de elfogadtam a tényt, hogy a régi beülőmet kinőttem (kicsit ez is közrejátszhatott a szalagszakadásos landolásnál). Régóta nézegettem neten különböző márkák kifordítható beülőit, tetszett nagyon, hogy mennyivel kisebb a zsák, és még ha kicsivel is könnyebb így, sokkal jobban szállítható. A Woody Valley Voyager + adja a bevált Woody Valley minőséget, ülőlap alatti mentőernyő konténeres, kényelemben nem éreztem kompromisszumosnak (de majd kiderül), és mivel eddig is airbagessel repültem, nem érzek döntő biztonsági különbséget azért, mert ebben nincs még külön nem tudom mennyi szivacs itt-ott.

A mentőernyőm nem egy mai darab volt már, úgyhogy vettem egy fele akkora önsúlyút, hát remélem nem lesz szükségem éles helyzetben kipróbálni. Az esetleg idáig is kitartó nem ernyős olvasóknak hadd süssem el a szokásos poént: Ez egy kiváló mentőernyő, legalábbis eddig még senki nem reklamált!

Lett még 3 lépcsős 3D (magyarul felkunkorodós) gyorsítóm is. Annak ellenére, hogy az egész cókmóknak ez a legolcsóbb alkatrésze, ettől várom a legnagyobb javulást, mert az nem volt professzionális, ahogy lábbal-kézzel keresgéltem minden egyes első kinyomás előtt a "pedált".

A kinőtt görkoris sisakom, amit ha muszáj volt (amatőr verseny, félcső próbálkozás), használtam görkorival, amúgy meg az ernyőzős és kite tanulós sisakom volt (mert ezekhez is kötelező), beszámításra került egy nem túl horror árú (de nem is karbon) sisakba. A régit, ami majd állítólag tanfolyamon növendékekre kerül (na erre leszek kíváncsi!) dedikálnom kellett alkoholos filccel. Az új sisak már nem lehet akadály versenyre nevezésben, tehát az elvi esélye megvan, hogy érjen is valamit az aláírás. Gyakorlatilag meg persze bennem van a potenciál, csak még nem találta meg az utat (2009, 2010, 2011?). :)


Szóval itt ez a sok jó cucc, a súlyok nagyon jól kijöttek, jól néz ki, csak hát repülni kéne! Azt terveztem már egy ideje, hogy amikor viszem le márciusban a kocsit Gibraltárra, Monacoban megállok legalább fél, de inkább egy teljes napra repülni, ha jó éppen az idő (rossz időben meg mondjuk óceán múzeum). Erre idejön 3 ember, akiket a barátaimnak hittem, és 50 percig minden erejükkel próbálnak meggyőzni, hogy ne akarjak én útközben repülni, mert mi van ha valami történik. Szerintük az a cél, hogy lejusson az autó meg a sok cucc (még ipari árammal működő hajszárítót is rejthet valamelyik doboz :) ), szerintem meg ez az egész Gibraltárra költözés úgy ahogy van, legfőképpen a kalandról szól. Természetesen nekem is az a célom, hogy ne hiúsuljon meg a 3000 kilométeres nagyrészt tengerparti autóstúra.

Tetszik ez a hagyományos ernyőreklámok stílusával szakító Advance reklám, ez adta a cím ötletét, szerintem illik a cuccbeszerzés, és az útközbeni repülés témájához is:

1 megjegyzés :

  1. Fly like an eagle, Magyusz!

    A virágnak megtiltani nem lehet, hogy ne nyíljék, ha jön a szép kikelet. /Petőfi/

    VálaszTörlés