2011. február 25., péntek

Adóhivatal

A pálmafák és Angliára emlékeztető kandelláberek árnyéka egy réges-régi sokat látott épületre vetül...


...ahol baromi sokat kell várni, ha peched van! Szerencsére közel van a céghez, bár meg kell mondanom, itt minden legfeljebb 30 percre van gyalog, a legtöbb dolog pedig 15 percen belül található. Először hiába szereztem hamar sorszámot, meglepődve láttam, hogy már zárva van (az ügyintézők már rég valamelyik strandon lehettek):


Gondoltam megnézem hátha van másik ajtó, ha már saroképület. Volt is, csak nagyon régen:
és ha pár száz évig zárva volt, nekem sem fogják kinyitni:


Másnap reggel csak sorszámért mentem, mert épp egy építőbrigád állt sorba szintén adószámért (hülyék lennének Spanyolországban adózni, ha éppen nem is ott dolgoznak), aztán nagyon ügyesen kiszámítottam mikor kell újra lemennem, pont én jöttem.

Nem bonyolítják túl a sorszámosztást, egy (offline, analóg) tekercsből jön ki a szám, és egy digitális kijelzőn kiírják az aktuális sorszámot, aztán találd meg melyik ablakhoz mész: Nem nehéz, mert van összesen kettő darab. Szóval majdnem azt mondhatjuk, hogy ez a törpeállam megoldotta az egyablakos ügyintézést, legalábbis adóügyileg. Eléggé papíralapú a folyamat, de a háromszínű munkaszerződés igazolás egyik színű másolatán és útlevélen kívül nem kérnek semmit.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése