2011. február 18., péntek

Kezdődnek a gondok: Wizzair

Amikor a céges karácsonyi vacsora után mindenki teljesen természetes módon kifizette a fogyasztását a pincérnek, tudtam, hogy kb. mire számíthatok.

A juttatási ajánlatban először "flights to Gibraltar" szerepelt, amin csodálkoztam is, hogy: Ahányszor én visszamegyek mondjuk szabiról dolgozni, annyiszor fizetik a repjegyet? Aztán egészen odáig pontosították a dolgot, hogy kaptam két fapados jegyet Malagáig. A február 21. hétfői munkakezdéshez ragaszkodtak, de biztos kiszámolták, elvégre szerencsejáték cégről van szó, hogy ha szombat hajnalban elindulok, valahogy csak odakeveredek. Így most úgy tűnhet, hogy a spórolás volt a lényeg, de jött egy kis csavar:

Mindegyikhez foglaltak 1-1 feladott poggyászt, mert hát azért mégiscsak. Kértem segítséget a buszmenetrendben, aztán kaptam helyette egy taxis telefonszámát és nevét, aki várni fog a reptéren. A taxis a nevéből ítélve egy szót sem tud angolul, de azért - csak hogy ezzel is fent tartsam a kommunikációt - megkérdeztem, hátha, válasz persze nem jött, és jó ideig szünetelt a hivatalos kommunikáció a céggel. Természetesen nem fogok meglepődni, ha a taxis a végén a 120km-es út árát elkéri, de természetesen nem fogom kifizetni. Sokat repülgető haverom fejből rávágott egy Malévos megoldást, amivel kevesebbért ki lehetett volna jutni azzal együtt, hogy a vissza jegyből papírrepülőt hajtogattam volna és megnéztem volna elsiklik-e Afrikáig. (Lehet, hogy nagyon jogkövetők, mert egyébként úgy tudom a back-to-back ticketing bizonyos országokban illegális, és van ahol már a visszajegy szándékos fel nem használása is annak minősül.) Szóval mégsem úgy tűnik, hogy a spórolás volt itt a fő motiváció.

Még az egyezkedési - foglalási procedúra közepén kértem a csajt, hogy eleve vegye a lehető legtöbb poggyásszal a jegyeket. Megkérdezte a HR-t, akik azt mondták, hogy ezt nem lehet. Lehet, hogy ez a kérdés azért tartott nekik másfél napig, mert még a cég antiguai iratai között kellett kikeresni valami precedens értékű esetet, de azalatt az idő alatt kúsztak szépen fel a jegyárak, úgyhogy nem volt már pofám visszakérdezni, hogy mi lenne, ha ők foglalnák, én meg majd kifizetném. Így persze még többet buknának, ha hirtelen kiderülne, hogy igazából én egy éppen Valle de Abdalajisba költöző ernyős kalandor vagyok, és csak beszívattam őket egy repjegyre. Ellenőriztem, hogy minden adatot megkaptam-e a poggyászok utólagos hozzáadásához, és megnyugodtam.

Most, hogy átlátom a feladandó cuccaimat, gondoltam véglegesítem a foglalást, meg hát lassan beszállókártyát is kéne nyomtatni. Hozzáadtam két másik csomgaot, bankkártya adatokat megadtam, de hiba nem volt, fizetés nem történt, zárolás nem történt. Az előző céges szóval élve "flight-ticket-out-of-order-interval" -on is már rég túl vagyunk, szóval egyszerűen csak szopatnak. Függőben van a foglalás, visszavonni sem sikerült a változásokat, pedig nem adott hibát arra sem. Beszállókártya nyomtatás ebben az állapotban úgy tűnik nem lehetséges, de persze pontosan ugyanazt a hiba üzenetet adja, mintha tök kamu adatokkal próbálnék meg autentikálni. Érdeklődni, reklamálni csak fizetős számon lehet, de gondolom majd nappal nagyobb esélyem van, hogy egy repjegy árának eltelefonálása után előremozduljon az ügyem.

A feladható poggyász mennyiségéről, milyenségéről, áráról nagyon korrektnek tűnt a tájékoztatás. Egészen addig, amíg nézelődik az ember, hogy 'na vajon vegyek-e repjegyet a Wizzairnél' (avagy 'na jó, nem is gáz, hogy a cég wizz jegyet vett'):

"legfeljebb 6 darab feladott poggyász, melyek súlya darabonként nem lehet több, mint 32kg. "

"Egészségügyi és biztonsági megfontolásokból az egyes feladott poggyászok tömege nem haladhatja meg a 32 kilogrammot. "

"Poggyász díj wizzair.com-on és a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül
4125 HUF
Poggyász díj
reptéren

8250 HUF"

Amint megveszed a jegyet, már ici-picit máshogy néz ki a dolog:
A webes felületen maximum 3 db poggyászt lehet a lenyílólistában kiválasztani, de ez nem érint, pont 3 feladott poggyászom lenne.
"Ön jogosult utasként legfeljebb 32 kilogrammnyi feladott poggyász szállítására." Ezzel viszont megszopatnak, mert 11+15+10 > 32
Mondjuk nem omlik össze a világ, ha olyan "túlélő felszereléseket", mint pl. görkorcsolya, kedvenc társasjátékom, vagy éppen 2db 6-os hosszabbító (elosztó), nem viszek (vagy majd autóval viszek), csak hát ezzel most kicsit átparaméterezték azt a fejben rendszeresen futtatott függvényemet, amivel kiszámoltam, hogy mit olcsóbb elvinni (és majd visszahozni), és mit olcsóbb kint megvenni. Mondjuk 3 pár görkorival (mivel már most van 2) már jó nagy lenne az ökológiai lábnyomom, szó szerint.

Mielőtt megnyugtatna valaki, hogy ne aggódj, majd lerendezed a Wizzt, utána meg már minden rendben lesz, előre mondom, hogy Barcelonából nem tudom Malagába elvinni a Ryanairrel az összes esetleg odáig eljutó cuccom. Az elsődleges terv szerint postán adom fel magamnak a pakkokat, de mivel nincs címem (meg rég baj lenne, ha otthon várnám a postást), postai átvételre. Ritka az angolul / németül / magyarul tudó spanyol postás, én meg annyira sem ismerem még a spanyol nyelvet, hogy abban a hitben élek: Az a pár portugál szó, amivel többek között Andalúzia falvaiban is elvoltam, biztos elég lesz! Egyébként az angol fórumok / könyv szerint szar a spanyol posta, de öcsém figyelmeztetett az európai relativitáselmélet alapjaira: Angolok szerint, akik nem ismerik a magyar postát. Annyi biztos, hogy a honlap korrekt, az angol rész is, de még spanyolul is értem a lényeget. Az email ügyfélszolgálat pedig gyors volt (a gibraltári és a magyar is), és teljesen válaszoltak is a kérdésre angolul.

Valahogy azért bízom abban, hogy amint a lila magyar légitársaság gépéből kiszállok, és a csomagjaim is kikerülnek belőle, egy teljesen más élet kezdődik! Ha megszerelték a gibraltári generátorokat, és nem lesznek újra minden nap áramszünetek (volt, hogy az egész ország :) elsötétült!), akkor még meg is írom milyen az új élet!

Egyrészt azért írtam le ezeket, mert gondoltam közben megtörténik a fizetés (addig úgysem alszom nyugodtan), de nem. Másrészt két nagy utazó informatikus olvasóm is mondta személyesen egymástól függetlenül, hogy annyira tetszett nekik a gyorshajtásos sztori, hogy majd próbálkoznak ők is ilyennel. Hát srácok, ez a WizzAir 2 bankkártyával fizetős achievement szerintem jól lesz felezővel is: Haverom képzeljétek hogy járt... :)

1 megjegyzés :

  1. Magyusz, egy tipp, mi így csináltunk és működik: kimész minimál csomaggal és utánad küldeted csomagküldő szolgálattal a cuccokat otthonról. DPD-vel kb 6-7000 Ft-ból kijön egy 30 kg körüli csomag, Belgiumba 3 nap alatt ki is ér az anyag.. Papírdobozokat IKEA-ban tudsz venni, forintos tétel..
    Hajrá!! :)

    VálaszTörlés