2011. február 18., péntek

Csomagszállítás külföldre

Kösz a tippet Ambrus! Több megoldást is néztem, de pont DPD-t nem, pedig tényleg elég kedvezők az árai. Papírdobozokat egyébként főleg a környező boltokból szereztem változatos méretekben, és a két legnagyobbat tervezem repülőre feladni.


Jó hír, hogy 6 óra után végre leemelték a 8250 Ft-ot, azóta sikerült beszállókártyát is nyomtatnom.


DPD Gibraltárra nem szállít, Spanyolországban a legközelebbi depo:
C/ Delta, s/n, Pol. Ind. Las Salinas
ES - 11500 El Puerto de Santa Maria
120 km, nem vészes, meg lehet csípni munkaidőben, csak pont a traffipaxos alagúton kell menni.
 A DHL jóval közelebbi depoban rakná le (pl. Estepona), ha nem tudja munkaidőben kézbesíteni, és jóval drágább persze, viszont kézbesít Gibraltárra is (A határon a vámosok biztos örülnének a DHL-nek meg utána kifele nekem is).


Magamnak is írom ezt a blogot, úgyhogy pár lényeges infó nehogy elvesszen, amiket emailben kérdeztem:

Spanyol posta:
Pza. de la Constitución, 17
CP 11300   LISTA DE CORREOS (Poste Restante)
La Línea de la Concepción
CADIZ

Brit posta:
POSTE RESTANT
Royal Gibraltar Post Office
104 Main Street
Gibraltar


[...]

4. If you have more than one box you should clearly label them as ‘1 of 2’, ‘2 of 2’
5. DO NOT send the parcel(s) ECONOMY or SURFACE


A magyar posta leegyszerűsítette az utolsó tanácsot, mert az egyetlen választható módozat Gibraltárra, implicit ECONOMY AND SURFACE.


Ja irányítószám az a zsebkendőnyi méretű országban nincs, mert minek. Elvileg kompatibilitási okokból van valami brit rendszerbe illeszkedő kód, de senki nem tudja. A repjegy foglalós csaj, mivel kötelező mező volt a megrendelő (cég) irányító száma, lazán rátenyerelt az 1-es gombra.

Az Air France, amivel tavaly év végén voltam, 48100 Ft volt oda-vissza (BUD-CDG-AGP) 23kg feladható csomag lett volna, csak nem szeretek csomagot feladni (Lufthansás megszokás :) ), és 15600 Ft-ért még egy 23 kg-os feladható lett volna.

Ryanairen most nekem konkrétan max. 15kg 37.80 EUR lenne, ha a reptéren kérem, legalább kétszerese, de remélem sikerül elpostáznom a csomagokat magam után Barcelonából.


Majd még írok ehhez, ha van valami lényeges.

1 megjegyzés :

  1. figyelj rá, hogy régebben a DPD csak szerződött ügyfeleknek szállított, magánszemélynek nem. lehet azóta ez megváltozott, én megszívtam.

    VálaszTörlés