2011. július 27., szerda

A magyarok majd megoldják

Egy szoftver nem elég, hogy éppen működik, egy csomó más, nem-funkcionális követelménynek is meg kell felelnie, például kényelmesen továbbfejleszthetőnek is kell lennie. A megrendelők nem szeretnek ilyen nem látható funkciókra költeni, mert ezeket ritkán érzik pontosan, hogy ez milyen üzleti előnyökkel jár. Szerencsére a munkahelyem észérvekkel mindenről meggyőzhető, és nem fukarak, ha technológiai fejlődésről van szó. Néha tényleg úgy érzem, hogy a cégünknél csak a szakértők idejének, és a szakértelemnek a hiánya az, ami az üzleti döntéshozók fantáziáján kívül határt szab a szerencsejáték ipari terjeszkedéseinknek. Bár lehet, hogy ez az általános megállapítás sok cégre igaz.

Van egy pár ilyen nem funkcionális dolog az egyik szoftverünkkel kapcsolatban, amit mivel most így működik, senki nem mer megpiszkálni. Persze én amikor ide kerültem, a fejlesztési igazgatónak az első hetemen elküldtem egy 4 oldalas tanulmányt az egyik ilyen dologról, hogy ez miért nem jó így, és mire kéne megváltoztatni. Fel voltak készítve a stílusomra, úgyhogy nem rúgtak ki egyből. :) Mivel most úgy-ahogy működik a dolog, senki nem merné megpiszkálni, de hát csak nem hagyott nyugodni a dolog minket...

Magyarországon sokszor a korlátozott lehetőségek miatt egy vezetőnek azt kell mondania, hogy nem, erre nem érünk rá, vagy nincs rá pénz, vagy hogy nem érdekel hogy, de valahogy oldjátok meg, de persze adott idő és erőforrás keretek között. Itt az a mondás, hogy 'Mi kell, mire van szükségetek?'. Egyik ilyen meetingen, azt találtuk mondani, hogy: 'Egy volt kollégánk személyes segítségét szeretnénk kérni, neki sokkal gyorsabban és jobban menne, mintha mi állnánk neki.' A válasz nekünk nem volt meglepő: 'Rendben, mikor kapom meg az árajánlatát? Mikor tud idejönni, mennyi időre?'

Hát így alakult, hogy abból hírhedt négyesből, akik annak idején leghamarabb elhagyták egy kormányzati cég süllyedő hajóját (ha a másodperceket is nézzük, én voltam az első, aki beadtam a felmondásom, és 1 éven belül még 10-en távoztak), hárman három napot Gibraltár Szikláján egy külön irodában töltöttek egy projekten.

Ennél a meg nem nevezett kormányzati cégnél több, mint egy évig, egy szerintem borzalmas, gyakorlatilag pince irodát kaptunk, gyakorlatilag egy föld alatti járatban, szóval szerintem nyomasztó körülmények között fejlesztettünk igen fontos szoftvereket hazánknak. Mondjuk én oda olyan munkahelyről mentem le, ahol 270+ fokos panoráma volt, többek között Mátyás templommal benne, és a monitorom mögött ment le a Nap a budai hegyek mögé, szóval lehet, hogy azért nyavalyogtam, mert hirtelen nagy visszaesés volt. Nem rossz az iroda, ahol most dolgozom, de azért nem büszkélkednék vele. Ahhoz viszont, hogy hárman, gyorsan, koncentráltan tudjunk dolgozni, kértem, hogy kapjunk egy külön irodát három napra. Egy lóversenyképekkel díszített szobát kaptunk ilyen kilátással:

Látszik a Cable Car középső oszlopa


Egymás szájába építkeznek, az állványzat a szomszéd épületé

Adóhivatal, déli városfal, kikötő

2 megjegyzés :

  1. Na es a magyarok megoldottak? :)

    VálaszTörlés
  2. Még oldják. Az egyik beteg, a másiknak sürgősebb feladatai vannak, a harmadiknak pedig most túl sok teendője van a blogjával kapcsolatban.

    VálaszTörlés