2011. május 10., kedd

Gumicsere

Úgy éreztem eljött az ideje, hogy ne járkáljak tovább a Marbella közeli útépítésen kilyukadt (azóta) pótkerékkel, ezért kinéztem a gibraltári sárga oldalakon egy gumiszervizt. Gyorsan válaszoltak is az emailemre:

"HI TAMAS,

PROBALY A REPAIR WOULD COST AROUND £10.00 AND £15.00 FITTING THE TYRE TO THE
VEHICLE, ( THE REPAIRS WE DO ARE 100% SAFE AND TO BRITISH STANDARDS)

TIME OF REPAIR : AROUND 25 MINUTES!..."


Tényleg elég gyorsak, ügyesek voltak, egy autó 5-15 percet várakozott, és 10-20 perc alatt végeztek vele. Nekem sajnos kicsit tovább tartott, mert mikor visszamentem a pótkerékért, mutatták, hogy miért nem foltozzák meg: Eléggé megtört, amit a benne lévő sok gumiporral támasztottak alá (nem hinném, hogy ők rakták bele). Azt mondta a szerelő, hogy ha ragaszkodok hozzá, megfoltozza, de 2 hét alatt totál tönkremehet, nem javasolja. Szerinte attól mehetett tönkre, hogy a defekt után még mentem
vele. Hát tényleg mentem még pár kilométert, mert nem is volt egyértelmű, hogy csak kavics ment-e bele, vagy ki is lyukadt. Sajnos a még a benzinkúton is át kellett állnom addigra már szinte teljesen lapos kerékkel, inkább az tehetett be neki. Szóval tanulság, hogy defekt után kb. azonnal kereket kell cserélni, különben a gumi javíthatatlan.


Azt mondta aki cserélte, hogy szinte még új a bal hátsó, úgyhogy csak a jobb hátsóra kell újat vennem. Úgyhogy visszaadták a pótkerekem a csomagtartóba (nyomást ellenőrizte), és 39 fontért (munkadíj eleve benne van az új gumik árában), azaz 11885 Forintért felraktak egy újat jobb hátsónak. Bankkártyával fizettem, számlát adtak, korrekt társaság.

A gumicsere közben is kihasználtam az időt Gibraltár érdekességeinek minél alaposabb megismerésére, ami a Devils Tower Road kulturálisnak és történelminek egyáltalán nem nevezhető garázssorán abban merült ki, hogy lefényképeztem az egyik reflektorállást, amivel ünnepi alkalmakkor a közel függőleges sziklafalat megvilágítják:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése