2011. június 23., csütörtök

Örömtüzeket gyújtogattak San Juan éjszakáján


Ahogy besötétedett, a spanyolok kis tüzeket raktak végig a parton San Juan éjszakáján, ami egész Spanyolországban, de különösen Andalúziában nagyon ünnepelt esemény. Nem is tudni pontosan, mit ünnepelnek, többféle verziót hallottam, de mindegy is, mert ez a népség akármilyen szegény meg egyszerű gondolkodású, mindig vidám. Nekik szinte minden nap van valami ok bulira, ünnepre, fesztiválra. Most annyi volt a különbség az átlagos hétköznapokhoz képest, hogy többen és látványosabban ünnepeltek. Még csak nem is pontosan a legrövidebb éjszaka, leghosszabb nappal volt ez, mert az két napja volt.

A tüzek meg az éghajlat ellenére, érdekes módon nem volt nagyon meleg. Az alábbi képen látható két csinos ám magányos spanyol lány hangosan mondta is, hogy fázik. Nagyon örültem, hogy értettem, csak hát a párszavas, nyelvtant teljes egészében nélkülöző spanyol tudásommal, nem próbáltam meg frappánsat reagálni.
Éjfélkor begyújtották a nagy máglyákat. Hát egy ilyen közelében, aztán tényleg nem lehetett fázni:



Nem tudom idén hányan haltak és sérültek meg Spanyolországszerte a nagy ünneplésben, mert nem olvasok híreket. Korábbi esetekről hallottam durva sztorikat, de most itt a legizgalmasabb mutatvány amit láttam, ez a teljesen veszélytelen tűzugrás volt:

A San Juan est különlegessége volt még az a negyed óra, amíg szüleim a brit és spanyol kollégáimmal ismerkedtek, na meg a tradicionális Tinto de Veranoval.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése