2011. június 7., kedd

Új fényképező

Sok fényképemen eléggé látszott, hogy koszos a lencse vagy az érzékelő. Egyszer már tisztíttattam Budapesten, de újra előjöttek a gondok. Gibraltáron nem találtam fényképező szervizt, viszont az ország ismert az olcsó elektronikai cuccairól, bár ez inkább legenda. Sok nagy és közepes elektronikai és fényképező szaküzletbe betértem a főutcán, de vagy az ár nem stimmelt, vagy nem tetszett a modell. Kicsi, könnyű fémházas, HD videós, lehetőleg Canon IXUS (de más márkákat is néztem) fényképezőt kerestem. Egy pici boltban a szemfüles kereskedő elég gyorsan levitte 5 fonttal az árat, ami a Dávid-csillag alakú árcédulán még 150 font volt.

Visszamentem a céghez, ellenőriztem neten a próbavideókat, leírásokat. Siettem, hogy zárás előtt odaérjek, mert elvileg 7-kor zárt volna, de azt mondta a boltos, hogy marad 19:20-ig. Az utcán Cseki főnöke még kihangsúlyozta, hogy mindenképpen alkudjak. Mivel már így is engedett, az az ötletem támadt, hogy nem kérem a UK csatlakozós töltőt (úgyis Spanyolországban töltöm), mert úgyis ugyanolyan a töltő (és az elem is), mint a régi gépemé. Az eladó felhívta a főnökét, valami angol-spanyol-héber keverék nyelven elmagyarázta neki a helyzetet, és 120 fontért eladta a Canon IXUS 115 HS-t. Még a csomagoláskor megkérdezte, hogy a kábelek kellenek-e (ugyanolyanok, mint az előző gépeméi), de gondoltam újabb alkuba nem kezdek, ingyen meg inkább elviszem.

Lesz még itt a blogon sok olyan fénykép, ami a régi masinával készült, mert gyorsabban fotózok, mint blogolok, így sok még a fel nem használt képem, de azért lassan és biztosan jönnek a még szebb, és főleg még tisztább fotók. A Full HD videóknak is már csak a türelmem, és a szűk feltöltési sávszélességem szabhat határt.
Tesztkép hazafele menet. Másképp lát a kamera, mint az ember:
Én nem tudtam kivenni a sötétben a Szikla kontúrját, viszont tisztán láttam a tűz lángnyelveit.

2 megjegyzés :

  1. Hol lehet a lencsét kitisztíttatni? Sajnos az enyémbe is belement valami, és minden egyes képet elrondít, a fókusztól függően más-más mértékben. :(

    VálaszTörlés
  2. Nekem itt jól megcsinálták a Blaha közelében: http://camerakft.hu/elerhetoseg igaz utána pár hónappal elromlott, de amennyi homokot és sós párát fúj itt a szél, amikor bedurvul, nem csodálkozom.

    VálaszTörlés