2011. március 28., hétfő

Visszatérés a Céghez hétfőn

17 nap szünet után, ami 11 munkanapnyi kihagyás volt, újra munkába álltam. A közben felgyűlt többszáz céges  levelem felét már Budapestről elolvastam. Az érdekesebbek, amik beugranak:
  • A főfőnök lova nem nyert a nagy versenyen, úgyhogy ami pénzt feltett a nevemben (és mind a sokszáz dolgozó nevében), annak a sokszorosát (kellemetlen, amikor a beosztottai 20/1-nél rosszabbra árazzák a főnök lovát, pedig csak végzik a munkájukat) nem utalják át a következő fizuval
  • Valaki egész jól tippelt minden nap a kockázatmentes (veszteni nem lehetett, csak nyerni) belső céges fogadási versenyben, de rendes volt, mert a nyereményét szétosztotta egy elég jó fajta kocsmában: http://www.oreillys.gi/
  • Írt valaki (biztos pénzügyes), hogy van-e fontsterling számlám, mert hogy utalná az ehavi letelepedési támogatást (nagyon jól tudják, hogy HUF és EUR számlám van csak, de várható volt, hogy bepróbálkoznak ezzel). Úgy látszik ez az egyszerre két országba költözés még tartogat meglepetéseket.
Az nem ért sokként, hogy átraktak a személyes holmiaimmal együtt egy másik asztalra, mert ezt már vasárnap megtudtam. A költöztetés közben az egyik UK to Europe konnektor adapteremet (pl. a laptopomat, amiről most is írok, csak így tudom itt tölteni) egyszerűen ellopta valaki, némi kellemetlenséget okozva ezzel nekem. Jó pár embert megkérdeztem, senki nem tud semmit, és mivel másfél font volt, nem csinálok nagyobb ügyet belőle, úgyis kell még mennem abba a boltba, mivel a cég tollakat nem ad, és amiket vettem (kb. legolcsóbbak) azok kezdenek elromlani. A jegyzetfüzetem is elkallódott, azt is venni kell majd, gondolom azt sem ad csak úgy a cég még egyet. Más a kultúra itt sok mindenben.

Helyileg kb. indifferens a dolog, eddig egy csendes angol, cache rendszert fejlesztő külsős és egy spanyol monitoring engineer között ültem, szemtől-szemben egy csinos szép kiejtésű angol hálózat szakértő lánnyal. Most balra tőlem egy szimpatikus, szerény, de néha beszélgetést is kezdeményező ír business analyst fiatalos hölgy ül, jobbra pedig olyan vízautomata, ami érdekes módon spórol a független Gibraltár igen drága édesvízével, amiről inkább majd külön bejegyzésben írok, elég érdekes a finomító rendszer és a múltja.

Szalacsi valahogy így mondaná: Az oxiégnbű nyeri ki a vizet. A gépnek LiquidAir a neve, olyan kijelzője van, mintha kb. atomreaktor lenne, de a lényeg, hogy vizet ad (kért hőmérsékletűt) anélkül, hogy a vízhálózatba be lenne kötve. A levegőből kondenzálja (aztán elvileg tisztítja különböző mágikus módszerekkel), amin folyamatosan poénkodunk a közelében ülő kollégákkal. Az áramhálózatba természetesen be van kötve, és ha éppen úgy alakulna a helyzet, hogy az árammal kell spórolni, akkor a vízhálózatba is be lehetne kötni.

A kilátás jelentősen nem változott, talán picit könnyebben tudok messzire nézni. Az asztalom kisebb lett, amit meg is jegyeztem félhangosan, hogy 'Ilyen sokat nőttem a szabim alatt, vagy ez kisebb?', de nem sokkal rá az IT igazgató megnyugtatott, hogy lesz némi további költöztetés, és akkor újra rendes nagy íróasztalom lesz.

Most jönnek olyan mondatok, amiért lehet, hogy néhányan irigyelni fognak: Örömmel láttam, hogy az n*(n-1) -ről n-1 -re gyorsított algoritmus javításommal valaki elvégezte a piszkos munkát, úgyhogy eddig nagyrészt tényleg csak jó meglátást / ötletet, vagy magasszintű technológia ismeretet igénylő feladatokat és feladatrészeket kaptam, a favágó részeknél elég volt terveket vagy pszeudókódokat adnom, és más megcsinálta az uncsi részt. Egy olyan rögbi ligás hibával vártak, amit senki (tesztelők, felhasználók, különböző fejlesztők) nem bírtak reprodukálni, de azóta (nagyrészt a forráskód elemezésével) megtaláltam, és már javításom is van rá. Most pedig egy szintén misztikusnak tűnő, tenisszel kapcsolatos hibával foglalkozom, ez is izgalmas, ráadásul ezt a sportot sokkal jobban ismerem, hiszen csináltam is. HTML, CSS, Javascript, Flex bogarászással (pedig az utóbbi kettőt még szerettem is általában) ebben a pozícióban amiben vagyok tényleg soha, de soha nem kéne foglalkoznom, most már el kell hinnem ezt.

1 megjegyzés :

  1. Az a csinált víz hogyan tartalmaz ásványi anyagokat, sókat??? Más: örülj, hogy csak az a kicsi kütyü veszett el. Nemzetközi hajókon dolgozóktól lehet tudni, hogy ez úgy megy, mint régen a katonaságnál. A tettes persze sosincs meg.
    Legalább a HTK-t megúsztad, mivel neked kell pótolnod.

    VálaszTörlés